Kvällsfunderingar

Droger och abstinens
 
När jag pratade med Spine Center idag så frågade jag varför jag svettades så mycket. Svaret var: "För att du håller på och tänder av". Jag har alltså fått morfinbaserat läkemedel i exakt rätt doser för just mig, i en vecka. Och mina svettningar och mitt konstiga humör (känner mig ledsen) beror alltså på att min kropp SAKNAR morfinet. Vilken otrolig abstinens! Jag hoppas dock att det värsta har ebbat ut och att jag är på väg mot mitt gamla "vanliga" jag, som jag fakiskt gillar. 
 
Fotboll

Just när jag skriver detta ser jag Fellaini skarva in 1-1 mot Algeriet i fotbolls-VM. Självklart måste en Utd-spelare rädda Belgien. Jag imponeras lite av Nanne i Bajen. Inget överdrivet skyddande av spelargruppen, talar klarspråk i intervjuer och verkar ha en långsiktig och trovärdig plan, och just DETTA är något som Hammarby har saknat sen 1982. 
 
Skolan
 
Jag har inte varit så insatt sista två veckorna, men jag har förstått att nu ska det till fler speciallärare för att hjälpa de elever som har speciella behov. Tror det var TV4 som gjorde ett par reportage om detta. Bra tankar! Men varför har politikerna inte varit medvetna om detta problem? Hur kan det vara så att det är pressen som berättar för politikerna om hur det ser ut i verkligheten?
 
För två år sedan skulle alla små undervisningsgrupper på den skola jag arbetar på, läggas ner och eleverna skulle inkluderas i de vanliga stora klasserna. Varför? Jo, för att spara pengar! Pengar är alltid en brist i skolans värld. Tråkigt att pappersvändare/politiker ska tjäna mer än oss lärare/sköterskor/förskolepersonal, eftersom de gör ett sämre jobb än vi gör!  Politikerföraktet kommer att sprida sig som bajs sprider sig i en fläkt. Jag ska i framtida inlägg försöka bli lite mer nyanserad i min kritik. 
 
 

Kommentera här: